دانستنی ها

علمی - تازه های تکنولوژی - فضا - جنگ افزار

دانستنی ها

علمی - تازه های تکنولوژی - فضا - جنگ افزار

روندهای کاربرد موبایل‌های هوشمند؛ مکالمه از همه کمتر!

موبایل‌ها حیات خود را به عنوان ابزارهایی آ‌غاز کردند که برای مکالمه استفاده می‌شدند،‌ اما امروزه برقراری تماس تلفنی با گوشی‌های موبایل یکی از کم‌طرفدارترین کاربردهایی است که این ابزارهای ارتباطاتی دارند.

گزارش مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد امروزه کاربران موبایل تنها 12 دقیقه از وقت خود را صرف مکالمه تلفنی می‌کنند اما بیش از دو ساعت از زمان خود را صرف استفاده از برنامه‌های جانبی آن می‌کنند.

پیامک که پیش از این دلیل اصلی اعتیاد افراد به گوشی‌های موبایل به شمار می‌رفت نیز اکنون از محبوبیت کمی برخوردار بوده و کاربران 10 دقیقه از زمان خود را صرف ارسال پیامک می‌کنند.

بیشترین مدت زمان صرف شده برای استفاده از گوشی‌های موبایل،‌ برای جستجو در اینترنت،‌ به روزرسانی و کنترل شبکه‌های اجتماعی،‌ بازی و گوش دادن به موسیقی اختصاص می‌یابد.

مطالعه شرکت O2 بر روی دوهزار کاربر اسمارت‌فن به مناسبت عرضه گوشی جدید سامسونگ نشان داد کاربران اسمارت‌فون‌ها بیش از 25 دقیقه از زمان خود را صرف جستجو در اینترنت می‌کنند. علاوه بر این 17 دقیقه از زمان این کاربران به کنترل کرده و به‌روز رسانی شبکه‌های اجتماعی از قبیل توئیتر و فیس‌بوک اختصاص دارد.


دقایق اختصاص داده شده به فعالیت‌های مختلف توسط کاربران اسمارت‌فون‌ها
رتبه نوع فعالیت مدت زمان
1 جستجو در اینترنت 24.49 دقیقه
2 به‌روز رسانی و کنترل شبکه‌های اجتماعی 17.29 دقیقه
3 بازی 14.26 دقیقه
4 موسیقی گوش کردن 15.38 دقیقه
5 مکالمه 12.08 دقیقه
6 ایمیل زدن 11.06 دقیقه
7 ارسال پیامک 10.12 دقیقه
8 تماشای فیلم/تلویزیون 9.23 دقیقه
9 کتاب خواندن 9.18 دقیقه
10 عکس گرفتن 3.25 دقیقه


درمقابل کاربران برای مکالمه روزانه  12 دقیقه و برای ارسال پیامک روزانه تنها 10 دقیقه از گوشی‌های خود استفاده می‌کنند. دیوید جانسون مدیر کل بخش دستگاه‌ها در شرکت O2 در بریتانیا که این تحقیق را انجام داده می‌گوید: اسمارت‌فون‌ها امروزه بیشتر کاربردی مشابه چاقوهای سویس آرمی را دارند و جایگزین ابزارهایی از قبیل ساعت،‌ دوربین عکاسی، کتاب، دفترچه خاطرات،‌ لپ‌تاپ و حتی تلویزیون شده‌اند.

بیش از 54 درصد از کاربران اسمارت‌فون‌ها یعتی 54 درصد از آنها از گوشی‌های خود به عنوان ساعت برای بیداری استفاده می‌کنند درحالی‌که 46 درصد از آنها استفاده از ساعت را به خاطر در اختیار داشتن اسمارت‌فون ترک کرده‌اند.

39 درصد، از گوشی‌های خود به عنوان دوربین عکاسی استفاده می‌کنند و بیش از یک چهارم این ابزار را جایگزین لپ‌تاپ‌ها کرده‌اند. یک نفر از هر 10 کاربر گوشی‌های خود را جایگزین کنسول‌های بازی کرده‌اند و 6 درصد از آن به عنوان تلویزیون استفاده می‌کنند. همچنین 6 درصد دیگر به جای خواندن کتاب به خواندن متون دیجیتالی بر روی گوشی‌های خود رو آورده‌اند.

منبع : همشهری آنلاین


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد