دانستنی ها

علمی - تازه های تکنولوژی - فضا - جنگ افزار

دانستنی ها

علمی - تازه های تکنولوژی - فضا - جنگ افزار

سلاطین نبرد

معرفی تانک ها


تانک MERKAVA :

ساخت صنایع نظامی رژیم صهیونیستی با تمرکز روی اصل حفاظت بیشتر نسبت به توان آتش. مرکاوا از معدود تانک های مدرنی است که موتورش به جای پشت تانک، برای ایجاد فضای اضافی برای حمل نیرو  یا مهمات بیشتر در جلوی زره پوش جای گرفته. همچنین گونه چهارم این تانک از جمله اولین زره پوش هایی است که که به سیستم در دست آزمایش دفاع فعال قرار است مجهز شود.












تانک T72/90 :

یکی از پرشمار ترین تانک های ساخت شوروی سابق با شمار 25 هزار دستگاه که نمونه های اولیه اش به عنوان نسل دوم شناخته می شدند اما نمونه های به روز شده آن نسل سومی هستند. تقریباً تمام تانک های نسل سوم امروز روسیههمانند تی90 در حقیقت نمونه روز شده همین نسل از تانک ها به شمار می آیند.



تانک CHALLENGER 1/2 :

مشهور به قابل اعتماد ترین تانک جهان، ساخت صنایع دفاعی ویکرز انگلیس که نموبه اولیه آن در حقیقت اقتباسی بود از تانک شیر1 که زمانی برای ارتش ایران تکمیل شده بود. چلنجر 2 صاحب یکی از سنگین ترین زره های تانک دنیاست که ادعا می شود مقاومت زره چابهام نسل جدیدش تا دوبرابر بیشتر از فولاد است.




 تانک TYPE 99 :

جدید ترین تانک نسل سوم چینی مجهز به زرهی نامشخص و سیستم کنترل آتش پیشرفته با برد آتشی حدود چهار کیلومتر. بر اساس شنیده ها زره این تانک توان تحمل شلیک مستقیم تا هفت گلوله 125 میلیمتری تانکی مانند تی72 یا 9 گلوله مستقیم توپ 105 از فاصله 1800 متری را داراست.




تانک  M1 ABRAMS

پر شمار ترین تانک نسل سوم غربی مجهز به یکی از دقیق ترین سیستم های هدف یابی و شلیک با گلوله های اورانیوم ضعیف شده، در جریان سقوط عراق واحد های زرهی آبرامز تقریباً بدون دردسر خاصی از پس تانک های پراکنده عراقی مجهز به زره و تجهیزات قدیمی برآمدند، آن هم در شرایطی که در بیشتر مواقع تانک ها حتی به برد درگیری تانک های عراقی هم وارد نشده بودند.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد