دانستنی ها

علمی - تازه های تکنولوژی - فضا - جنگ افزار

دانستنی ها

علمی - تازه های تکنولوژی - فضا - جنگ افزار

اتومبیل پرنده، دستاورد مشترک خودروسازی و هوانوردی

   دنیا بسیار پیچیده است و مردم همیشه آرزوهای عجیب و غریب فراوانی دارند. یکی از این آرزوها داشتن اتومبیل فوق‌مدرن است.

 یک اتومبیل ممکن است از جنبه‌های گوناگونی فوق مدرن باشد؛ به‌عنوان مثال از لحاظ مدل ، شکل ، مواد تشکیل دهنده، فناوری‌های به کارفته در موتور امروزه نگرانی‌های جهانی پیرامون آلودگی محیط‌زیست باعث شده تا مردم تمایل بیشتری داشته باشند که از خودروهای مطابق با محیط‌زیست یا سوخت‌های جایگزین استفاده کنند. زمین بسیار گرم شده و شرکت‌ها هرروز میلیون‌ها خودرو روانه بازار می‌کنند. با پیشرفت چنین روندی این سؤال پیش می‌آید که آیا جاده‌های کنونی خواهند توانست این تعداد اتومبیل را دریک زمان در خود جای دهند؟ شرکت ترافوجیا در ماساچوست آمریکا نه‌تنها پاسخی برای این سؤال یافته بلکه از طرف دیگر به آرزوی دیرینه بشر جامه عمل پوشانده و آن هم ساخت اتومبیلی بالدار است؛ اتومبیلی که می‌تواند در هوا پروازکند.

شرکت ترافوجیا وزن این خودرو را 50 کیلوگرم (کمتر از یک هواپیمای سبک) اعلام کرده است. بال‌های این اتومبیل هنگامی که درجاده در حرکت است به طرف بالا جمع می شود و همچنین هنگامی که به‌صورت یک هواپیما عمل می‌کند باز می شود. شرکت ترافوجیا از ابتدای کار یعنی طراحی اتومبیل مذکور تا مرحله نهایی که ساخت آن است همواره با سازمان هوایی فدرال آمریکا و سازمان امنیت عبورومرور دربزرگراه‌ها در تماس بوده تا اتومبیلی باکیفیت یک هواپیما ارائه دهد. برخی ویژگی‌های این اتومبیل عبارتند از:
518متر طول باند پرواز
دارای 4موتور با قدرت 100 اسب بخار
طول5/7 متر و ارتفاع 2متر
طول اتومبیل درهنگام بازشدن بال‌ها 8/2 متر
سوخت گازوئیل
حداکثر سرعت 65مایل در ساعت درجاده و حداقل سرعت 185کیلومتر درساعت در هوا
نوع هدایت اتومبیل به‌صورت «جی‌پی‌اس» و از طریق ماهواره
حداکثر وزن این اتومبیل به همراه سوخت و سرنشین درهنگام پرواز648کیلوگرم است و برای داشتن این اتومبیل نیاز به فضایی مانند آشیانه هواپیما نیست و می‌توان آن را در گاراژ خانه قرار داد چراکه بال‌هایش کاملا بسته می‌شود.


اتومبیل پرنده، آخرین دستاورد مشترک خودروسازی و هوانوردی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد