یکی از دلایل این رویکرد، برد کم اغلب سامانههای تشخیص اهداف و اطمینان کم از اصابت به هدف بود و سلاحهای با این قابلیت، قیمتهای بالایی داشتند.
ویژگیهای اصلی اینگونه از بمبها و موشکها، برد بالا، قابلیت هدفگیری از برد زیاد، هدایت خودکار تا هدف و حتی هدفگیری هوشمندانه و خودکار است.
بیشینه برد این گونه از موشکها به بیش از 100 کیلومتر برای موشکهای تاکتیکی و تا چند هزار کیلومتر برای گونهای از موشکهای کروز رسیده بود. بمب های دورایستا به جای رها شدن از بردهای چند کیلومتری، امکان رها شدن از مسافت بیش از 70 کیلومتری و پرواز به سمت آن را پیدا نمودند.
این تسلیحات امکان حمله به چندین هدف در یک سورتی پرواز (یک پرواز عملیاتی از ابتدای برخاستن تا فرود، یک سورتی نامیده میشود)، توسط یک فروند هواپیما را ممکن میسازد که به معنی استفاده بهینه تر از دارایی فعلی نیروی هوایی است.
توانمندی بزن و دررو (یا شلیک کن و فراموش کن) در سلاحهای دورایستا که معنی هدایت خودکار بمب یا موشک پس از شلیک میباشد، این امکان را به هواپیمای کابر این نوع تسلیحات میدهد که به محض رها کردن سلاح، گردش کرده و به سوی مواضع خودی بازگردد و در نتیجه خطر فعالیت پدافند دشمن بر ضد خود را به طور کامل از بین برده و یا از خطر رهگیری و تعقیب شدن بوسیله جنگندههای نیروی مدافع، به میزان زیادی بکاهد.
ادامه مطلب ...
این تبلت که سِرفس (Surface) نام گرفته، از نمایشگر 6/10 اینچی اچ.دی بهره میبرد، وزنش 680 گرم است و پردازندههای اینتل Core i5 برای آن در نظر گرفتهاند. ضخامت آن کمتر از 14 میلیمتر است و به پورتهای مختلف از جمله یو.اس.بی2 مجهز است. نمایشگر لمسی آن با دست و قلم کار میکند و دو سیستمعامل ویندوز8 و ویندوز RT (نسخهای ابتدایی از ویندوز8 که فقط برنامهها را اجرا میکند) برای آن پیشبینی شده است. قاب سرفس از منیزیم ساخته شده که استحکام بالا را با وزن پایین یکجا دارد. همچنین برای این تبلت یک پایه نیز تعبیه شده که همانند در خودرو باز و بسته میشود. سرفس برای ویندوز RT در مدلهای 32 و 64 گیگابایتی و برای ویندوز 8 پرو در مدلهای 64 و 128 گیگابایتی ارائه میشود و زمان ورود آن به بازار نیز اندکی پس از عرضه ویندوز8 خواهد بود. اما شاهکار بزرگ مایکروسافت در کاور این تبلت است. کاور سرفس در واقع یک صفحهکلید مجهز به تاچپد است که با استفاده از آهنربا به تبلت متصل میشود. این کاور که سه میلیمتر ضخامت دارد، در سه وضعیت نسبت به تبلت قرار میگیرد: وقتی که بسته است و تبلت خاموش میشود؛ وقتی که پشت تبلت قرار میگیرد و غیرفعال میشود، و وقتی که در زاویه حدود 120 درجه نسبت به تبلت قرار میگیرد و سرفس را به یک آلترابوک (لپتاپ بسیار باریک) تبدیل میکند. کارشناسان مایکروسافت ادعا میکنند صفحهکلید این کاور حساسیت بالایی دارد و تایپ کردن روی آن قطعا راحتتر از نمایشگرهای ال.سی.دی دیگر تبلتها و همچنین صفحهکلیدهای معمولی است. مایکروسافت همچنین برای کمرنگ کردن نقطه ضعف بزرگش یعنی فروشگاه نرمافزارهای ابزارهای همراه در برابر اپاستور و گوگلپلی، سیستمعامل ویندوز و سختافزارهای سریعی را برای سرفس انتخاب کرده تا به کاربران خود امکان دهد از نرمافزارها و بازیهای متنوع موجود برای پی.سی نیز در این تبلت استفاده کنند ویژگیهای سرفس، آن را به کامپیوتری تمامعیار برای تمام مصارف فعلی کاربران تبدیل کرده و باید سرفس را رقیبی سرسخت برای لپتاپها، نتبوکها، آلترابوکها و تبلتها به حساب آورد.
منبع : مجله ی دانستنیها
سیب نیم خورده و گاز زده ای که روی تمام محصولات اپل مشاهده می شود ذهن بسیاری از کاربران این ابزار آلات دیجیتالی و همچنین کارشناسان را به خود مشغول کرده است. حقیقتاً چرا لوگوی شرکتی که محصولاتش این قدر پیچیده و پر طرفدار است به این سادگی طراحی شده؟ برای پاسخ به این سول سه احتمال و نظریه وجود دارد. اول اینکه بعضی می گویند استیو جابز، بنیانگذار اپل بسیار به سیب علاقه مند بوده و در رژیم غذایی او سیب همیشه نقش اول را بر عهده داشته . او دلش می خواست مزه مطبوع سیبی را که هر روزه می خورده به شما بچشاند. دومین احتمال مربوط به آلن تورینگ، پدر علم کامپیوتر است. او با مسمومیت سیانور فوت کرد و در کناز جنازه او یک سیب گاز زده کشف کردند. بعضی می گویند استیو جابز به همین دلیل و برای احترام به او لوگوی شرکت خود را به شکل سیبی گاز خورده طراحی کرد. سومین و آخرین احتمال هم مربوط به داستان آدم و حوا و سیب سرنوشت ساز این دو شخصیت در متون مسیحی است. بنا به روایت مسیحیت (عهدین) زندگی آدم و حوا با گاز زدن به این سیب متحول شد و آنها به دنیای دیگری، که همانا زمین خودمان است پرتاب شدند، اپل هم با محصولاتش شما را به دنیای دیگری می افکند! پس شما هم یک گاز به این سیب بزنید.
منبع : مجله ی دانستنیها
برای پاسخ به این سوال کمی باید در خصوص روان شناسی رنگ ها توضیح داد. شاید بهتر باشد بدانید که شرکت های خودروسازی مطرح مثل «فراری» در طراحی رنگ خودروهای خود از روان شناسی رنگ ها استفاده می کنند. بر همین مبنا شرکت فراری بیشتر خودرو های خود را به رنگ قرمز تولید می کند. ولی چرا قرمز؟ در روان شناسی رنگ ها، رنگ قرمز را به عنوان مظهر سرعت، سرکشی، تندی، عجله و غیر قابل کنترل بودن می شناسند. این رنگ به شما احساس خشم و قدرت می دهد و به شما تفهیم می کند که باید بر احساسات و سرعت خود بیفزایید. همچنین رنگ قرمز نشانه خودپرستی و عشق بسیار است. این رنگ به شما می گوید که باید بدون تردید و با قدرت بجنگید و به پیش بروید و از هر کس که سر راهتان است با سرعت بیشتری بگذرید. «فراری» هم دقیقاً چنین قصد و منظوری دارد. خودروهای این شرکت مظهر قدرت و سرعت هستند که همیشه می خواهند که در سرعت از دیگران پیش بیفتند.بنابراین چه رنگی بهتر از همه می تواند چنین خواسته هایی را به مخاطبان برساند؟ مسلماً قرمز بهترین رنگ برای چنین خواسته ای است!
منبع : مجله ی دانستنیها
اخترشناسان متوجه شدهاند که در اطراف ستارهای در قسمت جنوبی صورت فلکی قنطورس که 700 سال نوری از زمین دور است، حلقهای از گاز مونوکسیدکربن وجود دارد.
حلقه کربنی در اطراف ستارگان جوان خیلی چیز عجیبی نیست؛ اما ستارگان تازه کشف شده با ستارگان دیگر تفاوت بسیاری دارد.
حلقه گاز اطراف این ستاره به جای آنکه شبیه دیسکی چرخنده باشد. بیشتر طنابی است که دور ستاره مرکزی پیچ خورده است. دانشمندان معتقدند میدان گرانشی بالای این ستاره باعث شده است تا گازهای اطراف آن چنین شکلی پیدا کنند. همچنین تفاوت دیگر این ستاره با دیگر ستارگان این است که حلقه دور این ستاره با سرعت خیلی کمی در حال چرخش است. حرکت آهسته این ستاره نیز میتواند نشانهای از قوی بودن میدان گرانشی این ستاره باشد. کشف این ستاره باعث شده است تا سوالات جدیدی درباره زار به وجود آمدن منظومه شمسی به وجود بیاید.
منبع : مجله ی دانستنیها