پرقدرتترین توفان خورشیدی تابستان امسال روز جمعه از سوی یک لکه خورشیدی جدید تهاجمی به سوی زمین منتشر شد که به گفته کارشناسان هواشناسی فضایی، جدیدترین مورد در زنجیره توفانهای خورشیدی قوی هفته اخیر از سوی این ستاره محسوب میشود.
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
شرکت voicelok در زمینه طراحی فلش درایو ها و حفاظت از اطلاعات آنها در کنار استفاده از فن آوری اثر انگشت فعلی موجود در بازار، راه کار دیگری را ارائه کرده است. این شرکت ادعا می کند که اولین فلش درایو مجهز به فن آوری حفاظت قفل صوتی را در دنیا ساخته است.
این فلش درایو 8 گیگابایتی مجهز به فن آوری ردیابی و شناسایی فرکانس صوت کاربر است. به این صورت که رمزعبور به جای توالی حروف و ارقام، توسط صاحب فلش به صورت صوتی تعریف می شود. این فن آوری به گونه ای است که تنها تن صدای کاربر خود را برای بیان رمزعبور می پذیرد.
شخصی سازی این قفل به گونه ای است که اگر شخص دیگری رمزعبور را تکرار کند، اجازه دستیابی به اطلاعات را نمی دهد. پس دیگر نگران لو رفتن رمزعبورمان نخواهیم بود و تنها بایستی کاربر اصلی با لحن صدای خودش رمزعبور را بیان کند.
این فلش درایو برای انواع کامپیوتر های شخصی و مک بوک ها و بدون نیاز به نصب هیچ نوع درایوی و به راحتی با اتصال به پورت USB، قابل استفاده است.
نمی توان گفت تا چه اندازه امنیت این برنامه کنترلی بالا است، اما به عنوان شیوه نوینی در زمینه شخصی سازی و حفاظت اطلاعات فلش درایو ها می تواند طرفداران خاص خودش را داشته باشد.
مرسدس بنز B-Class F-Cell، می تواند راهنما و جلوداری برای اتومبیل سازان جهت تولید ماشین هایی با سلول سوختی باشد. این شرکت برای شروع، تا می ۲۰۱۲ بیش از ۳۷ دستگاه اجاره ای از این اتومبیل را در شمال کالیفرنیا در اختیار علاقه مندان قرار خواهد داد. مرسدس اعلام کرده که ماشین های سدان (چهار در) که به طور کامل از تکنولوژی سلول سوختی این شرکت نیرو بگیرند، تا سال ۲۰۱۷ وارد بازار خواهند شد. این استراتژی علاوه بر اینکه به دلیل برنامه بلند مدت شرکت در خصوص پیل های سوختی توسعه می یابد، مرسدس به خاطر منافع زیست محیطی سوخت هیدروژنی هم به دنبال انجام این کار است.
مرسدس بنز برای توسعه سیستم سلول سوختی B-Class F-Cell مرکز همکاری سلول سوختی وسایل نقلیه را راه اندازی کرده است. این مرکز، یک موسسه کانادایی با سرمایه گذاری دایملر، فورد و مرسدس بنز است که مشغول تحقیقات بر روی تکنولوژی های پیشرفته سلول سوختی است. B-Class F-Cell مرسدس از یک باتری سوختی۱۰۰ کیلووات و یک موتور الکتریکی ۱۰۱ کیلووات نیرو می گیرد. بنز می گوید که این ماشین برای حرکت تنها به یک باتری لیتیوم یون با قدرت ۴۱کیلو وات ساعت و یک مخزن هیدروژن ۷۳ کیلوگرمی نیاز دارد.
مرسدس می گوید نمونه فعلی این اتومبیل با یک بار سوخت گیری می تواند بیش از ۳۰۰ کیلومتر را طبق استانداردهای آژانس حفاظت محیط زیست بپیماید. این اتومبیل تنها به ۴۱۱ ثانیه زمان نیاز دارد تا به سرعت ۹۷ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن ۱۷۱ کیلومتر در ساعت است. و مهمتر از همه اینکه مصرف سوخت یک کیلوگرم به ازای ۸۵کیلومتر مسافت این اتومبیل مرسدس بنز، کاملا رقابتی به نظر می رسد.
بازار اتومبیل های سازگار با محیط زیست قبل از این توسط ماشین های هیبرید و تمام الکتریکی کمی رونق پیدا کرده است. اما مرسدس بنز با B-Class F-Cell می تواند رهبری بازار ماشین های هیدروژنی را در اختیار خود در آورد. البته این محصول ویژه سال ۲۰۱۷ بنز، تنها ماشین هیدروژنی این شرکت نیست و مرسدس قبل از این هم کانسپت های آینده نگرانه ای همچون F125 را عرضه کرده است.
تیمی از محققان بینالمللی موفق به ابداع نمایشگری از جنس حباب صابون شدهاند که از امواج فراصوت برای تغییر دادن خصوصیات صفحه نمایش استفاده کرده و تصاویری مسطح و یا سه بعدی به نمایش میگذارد.
ماده اصلی سازنده این نمایشگر حبابی، صابون است و به گفته دانشمندان این نمایشگر باریکترین نمایشگری است که تا کنون در جهان ساخته شدهاست. به گفته یوئیچی اوچیای از دانشگاه توکیو اینکه سطح حباب صابون از میکروغشا ساخته شده امری آشکار و شناخته شدهاست،این غشا به نور اجازه عبور داده و رنگها را درون ساختارش به نمایش میگذارد.
بر همین اساس محققان با استفاده از ترکیبی از دو مایع کلوئیدی نمایشگری BRDF ( توزیع انعکاس دوجانبه که نحوه بازتاب نور بر روی یک سطح مات را تعیین میکند) ساختهاند. این نمایشگر از نظر شفافیت و بازتاب از تنوع بالایی برخوردار است. محققان این ویژگیها را با برخورد دادن امواج فراصوت با سطح حباب کنترل میکنند. امواج فراصوت بافت امواج نمایش داده شده را تغییر داده و آن را واضحتر یا نرمتر میکند.
ادامه مطلب ...