دانستنی ها

علمی - تازه های تکنولوژی - فضا - جنگ افزار

دانستنی ها

علمی - تازه های تکنولوژی - فضا - جنگ افزار

شکایت کاربران از باگ‌های متعدد نقشه و سیستم عامل جدید اپل

همراه با عرضه آی‌فون ۵ شرکت اپل سیستم عامل iOS6 را برای دستگاه‌های قابل حمل خود منتشر کرد. اما کاربران از باگ‌های متعدد اپلیکیشن نقشه شرکت اپل و سایر بخش‌های این سیستم عامل شاکی هستند.

به گزارش خبرگزاری‌ها، سیستم عامل iOS6 برروی آی‌فون ۴، ۴S و آی‌پد نسل دوم و سوم و همچنین آی‌پاد تاچ قابل نصب و برروی آی‌فون ۵ به عنوان سیستم عامل پیش‌فرض است.

از قابلیت‌های iOS6 به بعضی تغییرات در طراحی ظاهری، فروشگاه اپلیکیشن جدید، قابلیت عکاسی پانوراما، گزینه‌های جدید برای مدیریت تماس‌ها و گزینه اشتراک گذاری مستقیم به فیس‌بوک اشاره کرد.

در نسخه‌های پیشین iOS اپل همواره از نقشه گوگل و اپلیکیشن یوتیوب به عنوان اپلیکیشن‌های اصلی (Native) استفاده می‌کرد اما در این نسخه با توجه به پایان قرار داد این دو شرکت، نقشه اپل جایگزین نقشه گوگل شده‌است.

این اپلیکیشن اولین نقشه محصول شرکت اپل و دارای قابلیت نمایش سه بعدی ساختمان‌ها در بعضی از شهرهای جهان و همچنین قابلیت مسیریابی با صدا است.

گفتنی‌است از اولین روز عرضه iOS6 کاربران با باگ‌های مختلفی در نقشه اپل روبه رو شدند. از جمله این باگ‌ها عدم نمایش درست سه بعدی، وجود نداشتن برچسب بعضی خیابان‌ها و مسیریابی نادرست است.

اما نقشه اپل تنها ضعف جدیدترین نسل سیستم عامل موبایل این شرکت نیست. بعضی از کاربران در اینترنت باگ‌هایی دیگر نظیر از کار افتادن نرم‌افزار فروشگاه اپلیکیشن اپل، عدم اتصال به فیس‌بوک و پایین آمدن سرعت کار دستگاه خبر داده‌اند.

تلگراف گزارش داده که اپل در پاسخ به شکایت کاربران گفته به زودی مشکلات نقشه را رفع خواهد کرد.

از طرفی بعضی وب‌سایت‌ها از جمله 9to5Mac خبر داده‌اند که نقشه قدیمی گوگل برای اپل در حال تهیه است و به زودی از طریق فروشگاه اپلیکیشن اپل به صورت یک اپلیکیشن مجانی مجزا قابل دانلود خواهد بود.

هفته گذشته و چند روز قبل از انتشار iOS6، شرکت گوگل اقدام به عرضه اپلیکیشن یوتیوب در فروشگاه اپلیکیشن اپل کرد.

منبع : همشهری آنلاین


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد