دانستنی ها

علمی - تازه های تکنولوژی - فضا - جنگ افزار

دانستنی ها

علمی - تازه های تکنولوژی - فضا - جنگ افزار

اندروید همچنان پرفروش‌ترین؛ مشتریان منتظر آی‌فون ۵ هستند

فروش گوشی‌های هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید از گوشی مجهز به سیستم عامل iOS اپل جلو زده‌است.

به گزارش تلگراف، جدیدترین گزارش موسسه گارتنر نشان می‌دهد در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۲ میزان ۶۴.۱ درصد گوشی‌های هوشمندی که در سراسر جهان به فروش رسیدند مجهز به سیستم عامل اندروید هستند. این میزان در دوره مشابه سال گذشته ۴۳.۴ بوده‌است.

عدم تولید گوشی‌های شرکت نوکیا با سیستم عامل سیمبین و کاهش شدید سهم گوشی بلک‌بری شرکت RIM از ۱۱.۷ به ۵.۲ درصد از عوامل افزایش عرضه گوشی‌های اندرویدی هستند.

این در حالی است که سهم سیستم عامل iOS شرکت اپل با ۰.۶ درصد افزایش نسبت به سال گذشته تا ۱۸.۸ درصد رسیده‌است. قرار است نسل جدید آی‌فون که احتمالاْ آی‌فون ۵ نام می‌گیرد ماه سپتامبر به بازار عرضه شود و به همین دلیل فروش مدل‌های فعلی آی‌فون در بازار کاهش چشمگیری داشته است.

از سوی دیگر سیستم عامل ویندوز موبایل شرکت مایکروسافت که کمتر از یک سال است به بازار گوشی‌های هوشمند بازگشته رشد آرامی داشته و سهم خود را با ۱.۶ درصد افزایش نسبت به سال گذشته به ۲.۷ درصد رسانده‌است.

البته در بخش تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند اپل در صدر و به دنبال آن سامسونگ قرار دارد. این دو شرکت با اختلاف کم از یکدیگر به رقابت می‌پردازند و روی هم رفته ۵۰ درصد از این بازار را در اختیار خود دارند.

شرکت سامسونگ به تازگی گوشی گلکسی اس ۳ را عرضه کرده که با استقبال خوب مشتریان روبرو بوده‌است.

فروش گوشی‌های شرکت سامسونگ نسبت به سال ۲۰۱۱ حدود ۳۰ درصد افزایش داشته‌است.

در زمینه تولید کلی موبایل (هوشمند و غیر هوشمند) سامسونگ با ۲۱.۶ درصد، نوکیا با ۱۹.۹ درصد، و اپل با ۶.۹ درصد سهم از بازار در صدر جدول پرفروش‌ترین‌ها هستند.

گزارش موسسه گارتنر همچنین نشان می‌دهد فروش جهانی موبایل ۲ درصد کاهش و فروش گوشی‌های هوشمند ۴۳ درصد نسبت به سال ۲۰۱۱ افزایش داشته است.


منبع : همشهری آنلاین

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد